Dialogen Programindstillinger finder
du via hovedmenuen SkolePlan og
dernæst Indstillinger –
Programindstillinger.
Disse indstillinger er inddelt i to
hovedgrupper: Indstillinger for denne
pc og Personlige
indstillinger.
Indstillinger
for denne pc gælder opsætning af SkolePlan
i forhold til den aktuelle computer, hvor programmet afvikles. Justering af
indstillingerne på én computer har altså ingen betydning for de tilsvarende
indstillinger på en anden computer.
Personlige
indstillinger gælder opsætning af SkolePlan
i forhold til den aktuelle bruger, som er logget på. Disse indstillinger følger
således brugeren uanset hvilken computer, vedkommende logger på.
Indstillinger
for denne pc
Første delpunkt er Office:
Her angives, om den aktuelt installerede
version af Office er 2003 (eller ældre) eller 2007 (eller nyere). Dette har
betydning for, om der forventes doc- eller docx-dokumenter i forbindelse med
udskrifter til Word og tilsvarende xls- eller xlsx-dokumenter i forhold til Excel.
Andet delpunkt er Opstart.
Her kan du afkrydse, at programmet ved login
automatisk skal vise nyheder om SkolePlan.
Personlige
indstillinger
Første delpunkt er Påmindelser:
Hvis du afkrydser Vis
dagens fødselsdage, vil du ved hver programstart få vist en liste med de
personer, som har fødselsdag dags dato.
Andet delpunkt er Oprettelse
af data:
Hvis du opretter nye dataenheder under
Grunddata, vil du efter hver oprettelse skulle klikke på knappen for ny enhed
for at oprette endnu én. Ved afkrydsning af feltet Fortsæt
oprettelse indtil Fortryd vil programmet ved oprettelse af Grunddata
automatisk give dig mulighed for at oprette endnu en enhed, indtil du klikker Fortryd.
Næste delpunkt er Skema:
Programmet viser som udgangspunkt start- og
sluttidspunktets klokkeslet ved lektioner og tilsyn
m.m., men ved afkrydsning af Skjul klokkeslet hvis ikke samme dag erstattes klokkeslettet af ____, dersom starttidspunkt er før
aktuelle dag, eller sluttidspunkt er efter aktuelle dag.
Ved udskrift af skemaer for alle lærere eller
alle elever undlades de skemaer, som ikke har noget indhold. Ønskes disse tomme
skemaer udskrevet, skal du sætte flueben i Medtag
tomme skemaer ved udskriv alle.
Næste delpunkt er Arbejdstid:
Næste delpunkt er Protokol:
Næste delpunkt er Tilsyn:
Sidste delpunkt er Eksport: