Bjergsnæs Efterskole
Ro, tid og overskud i hverdagen.
På Bjergsnæs Efterskole er omdrejningspunktet gymnastik, fodbold, kreativitet og de boglige fag, imens man bliver klædt på til det voksne liv. ”Alle har et talent – vi udvikler det” siger man på efterskolen, der ligger højt og smukt placeret i Viborg og har plads til 156 elever på 9. og 10. klassetrin.
Hvilken værdi skaber SkolePlan Pro?
”Klassedelingen og undervisningsstrukturen på Bjergsnæs Efterskole er i høj grad afhængig af, at der ligger et velfungerende system bagved. Vi arbejder med store elevteams med løbende holddeling fremfor den traditionelle klassetænkning, hvor netop dét at SkolePlan ’ligger i lommerne’ på telefonen hos eleverne gør hverdagen smidig i forhold denne stærkt varierende måde at lave undervisning på. Eleverne kan – på vej til undervisning – hele tiden se, hvilket fag de skal have, hvor de skal være og med hvilken lærer. Det skaber tryghed og ville ikke kunne lade sig gøre uden SkolePlan. Omvendt kræver det naturligvis, at SkolePlan holdes opdateret til mindste detalje og i videst muligt omfang er støvsuget for fejl. Det har vi trænet os i, og det tager egentlig ikke så lang tid, som man skulle tro, når først grundskemaet er lagt ind. Og føler vi os udfordret, så ringer vi bare til supporten.”
Og den ekstra gevinst?
”Den store grad af sammenhæng qua SkolePlan skaber en rigtig god brugeroplevelse. For lærerne og skolens øvrige medarbejdere giver det gennemsigtighed og overskuelighed i forhold til arbejdslivet og arbejdstiden at have let adgang til alle praktiske og administrative oplysninger. At alle ved, hvad de skal hvornår. Det giver ro, tid og overskud til andre ting i hverdagen, som skaber værdi på vores skole.”
– Torben Tougaard, Viceforstander på Bjergsnæs Efterskole
Gymnastikefterskolen Stevns
En skræddersyet platform er fedt!
Gymnastikefterskolen Stevns har fokus på sundhed, faglighed, ansvar, fællesskab og respekt. Med ordlyden ’Et spring af dimensioner’ er gymnastikken omdrejningspunktet gymnastikken på skolen, der huser 180 elever fra hele landet. Skolen har været bruger af SkolePlan Pro siden juni 2016.
Hvilken værdi skaber SkolePlan Pro?
”Skiftet til SkolePlan Pro, hvor vi fik tingene samlet ét sted har været afgørende for kommunikationen på vores skole. F.eks. er alle beskedfunktioner samlet, og personale og elever orienterer sig ét sted. Det har skabt en entydighed i kommunikationen, som vi ikke har oplevet før. Derudover er SkolePlan en platform, der er tilpasset kunden – og ikke omvendt. Det gør en forskel i hverdagens praktik, at platformen er brugertilpasset de lokale forhold på den enkelte skole. Og det formår SkolePlan.”
Og hvad med overflytningen til Skoleplan?
”Vi valgte hele pakken fra dag ét for at få tingene samlet i én portal. Det var lidt af en bid at overgå til et nyt system, som man ikke kender. Men vi var ikke i tvivl om, at det var det eneste rigtige at gøre. Selve flytningen gik smertefrit. Vi havde besøg af Torben, som klarede den tekniske opsætning og indføringen i, hvordan vi skulle gribe SkolePlan an. Derfra sprang vi egentlig bare ud i det, og når der har været brug for hjælp, har supporten stået på spring for at guide os videre.”
– Rasmus Hoffmann-Hansen, Viceforstander på Gymnastikefterskolen Stevns
Levring Efterskole
Supporten hjælper os i mål
Levring Efterskole fokuserer med begrebet Life Performance på tre udviklingsområder; personlig styrke, sociale kompetencer og faglig højde, som alle er flettet ind i idrætslinjerne, de boglige fag og de øvrige aktiviteter på skolen.
Hvilken værdi skaber SkolePlan Pro?
”Funktionerne i SkolePlan skaber overblik blandt personalet. Især lærerne er begejstrede, da de kan hente al nødvendig information i systemet. Det gør dem selvhjulpne og i vid udstrækning uafhængige af skolens administrationen. Informationsniveauet på Levring Efterskole er højere, end det nogensinde har været.”
Og hvad med overflytningen til Skoleplan?
”Det er en stor fordel for Levring Efterskole at have SkolePlan Pro. Det er tidsbesparende for os og gør kommunikationen langt nemmere. Supporten hjælper os i mål, så vi ved, at tingene virker. På den måde kommer vi hurtigt videre i teksten.”
– Lone Boye, Administrativ afdelingsleder på Levring Efterskole